רון וידר

שתף כתבה:

רון וידר, בן 28, הוא דוגמה מובהקת ליזם ישראלי צעיר שהצליח לשלב בין כישרון טכנולוגי, חדשנות עסקית וניסיון צבאי משמעותי. קריירת היזמות שלו החלה בגיל צעיר במיוחד, כאשר בגיל 15 כבר פיתח פלטפורמה להגדלת חשיפה ברשתות חברתיות, שזכתה להצלחה ניכרת עם יותר מחצי מיליון משתמשים.

שילוב בין יזמות וטכנולוגיה

התשוקה של וידר לשילוב בין יזמות וטכנולוגיה התגלתה מוקדם, כאשר הבין שמה שמניע אותו הוא היכולת לזהות פערים או בעיות, להבין צרכים, ולפתח פתרונות טכנולוגיים יצירתיים. התעניינותו בעולם הסייבר החלה עוד בתקופת התיכון, כאשר למד טכניקות פריצה והגנה ופיתח כלים אוטומטיים.

שירות הצבאי ביחידה 8200

שירותו הצבאי ביחידה 8200, הידועה כחממה ליזמי הייטק, היווה נקודת מפנה משמעותית בקריירה שלו. במהלך שירותו, וידר לא רק פיתח את כישוריו הטכניים, אלא גם גילה נטייה למנהיגות ופיקוד. הוא יצא לקורס קצינים וחזר ליחידה כמפקד, מוביל צוותים בפרויקטים מורכבים ופורצי דרך בקהילת הביטחון. הצלחותיו הובילו לקבלת אות הצטיינות ממפקד היחידה.

הקמת חברת Oxeye

לפני כשלוש שנים, וידר היה שותף להקמת חברת Oxeye, סטארטאפ המתמחה בזיהוי חולשות אבטחה בקוד של אפליקציות. החברה הצליחה לגייס כספים מקרנות הון סיכון מובילות ולבסס בסיס לקוחות גלובלי. ההכרה בהצלחתה של Oxeye באה לידי ביטוי בבחירתה על ידי פורבס כאחת מחברות הסייבר המבטיחות בישראל, וכן בזכייתה בתחרויות סייבר בינלאומיות.

סיפורו של וידר מדגים מספר מאפיינים בולטים של היזמות הישראלית

1. התחלה מוקדמת: יזמות בגיל צעיר, עוד לפני השירות הצבאי.

2. שילוב בין טכנולוגיה ועסקים: היכולת לזהות הזדמנויות שוק ולפתח פתרונות טכנולוגיים מתאימים.

3. ניסיון צבאי משמעותי: שירות ביחידות טכנולוגיות מובחרות כבסיס לקריירה עסקית.

4. גמישות וחוסן: היכולת להתמודד עם אתגרים בלתי צפויים, כמו מלחמה, תוך שמירה על פעילות עסקית.

5. מיקוד גלובלי: פיתוח מוצרים ושירותים עם אוריינטציה בינלאומית מלכתחילה.

סיכום

לסיכום, וידר מייצג דור חדש של יזמים ישראלים, המשלבים מצוינות טכנולוגית, חשיבה עסקית גלובלית, וניסיון ביטחוני ייחודי. הצלחתו מדגימה את הפוטנציאל של תעשיית ההייטק הישראלית להמשיך ולייצר חדשנות פורצת דרך בזירה הבינלאומית.