איתי כהן

שתף כתבה:

איתי כהן, בן 30, מייצג את הדור החדש של מומחי הסייבר הישראלים שמובילים את החזית הטכנולוגית העולמית. כמנהל צוות מחקר בחברת צ'ק פוינט, אחת החברות המובילות בעולם בתחום אבטחת המידע, כהן נמצא בחוד החנית של ההגנה על רשתות ומערכות מידע ברחבי העולם.

עבודה עם לקוחות מהחברות הגדולות בעולם

עבודתו של כהן מקיפה טווח רחב של לקוחות – מהחברות הגדולות בעולם, דרך תשתיות אסטרטגיות של מדינות, ועד למכשירים האישיים שנמצאים בכיסו של כל אחד מאיתנו. זה מדגיש את החשיבות הגלובלית של עבודתו ואת ההשפעה הרחבה שיש לה על חיי היומיום של מיליוני אנשים ברחבי העולם.

מחקר חולשות ומחקר וזיהוי מתקפות סייבר

המחקרים שכהן מוביל מתמקדים בשני תחומים עיקריים: מחקר חולשות ומחקר וזיהוי מתקפות סייבר. במחקר חולשות, הצוות שלו מאתר פרצות במוצרים טכנולוגיים נפוצים, מה שמאפשר לשפר את האבטחה של מוצרים אלה ולהגן על משתמשים ברחבי העולם. בתחום זיהוי מתקפות הסייבר, שהוא תחום העשייה המרכזי, המטרה היא לחשוף תקיפות, לנתח אותן ולהבין את האינטרסים השונים מאחוריהן – בין אם הם מודיעיניים, צבאיים או פיננסיים.

ההישגים הגלובליים בתחום זיהוי מתקפות סייבר

הישגיו של כהן בתחום זה מרשימים במיוחד. הוא גילה, למשל, שהממשל הסיני השיג גישה לכלי תקיפת סייבר מסווג של ארצות הברית והשתמש בו כדי לתקוף מטרות ביטחוניות באמריקה. גילוי זה לא רק חשף פעילות ריגול מתוחכמת, אלא גם הדגיש את המורכבות של איומי הסייבר המודרניים ואת הצורך בהגנה מתקדמת.

במקרה אחר, הצוות של כהן זיהה תקיפה של קבוצת סייבר סינית נגד תאגיד ביטחוני ברוסיה. מטרת התקיפה הייתה לאסוף מודיעין על השימוש שעושה רוסיה בכלי נשק וטכנולוגיות בזמן לחימה. גילוי זה מדגיש את התפקיד המרכזי של לוחמת סייבר במערכת היחסים הבינלאומית המודרנית ואת החשיבות של עבודתו של כהן בהבנת ובמניעת איומים אלה.

התרומה המשמעותית של מומחי סייבר ישראלים לביטחון העולמי

עבודתו של כהן מדגימה את התרומה המשמעותית של מומחי סייבר ישראלים לביטחון העולמי. היא מראה כיצד הידע והניסיון שנצבר בישראל בתחום הסייבר מיושם ברמה הגלובלית להגנה על תשתיות קריטיות, חברות ואנשים פרטיים.

סיכום

לסיכום, איתי כהן מייצג את הדור החדש של מומחי הסייבר הישראלים שמובילים את החזית הטכנולוגית העולמית. עבודתו בצ'ק פוינט לא רק מגנה על מיליוני אנשים וארגונים ברחבי העולם, אלא גם מקדמת את ההבנה שלנו לגבי איומי הסייבר המתפתחים ומחזקת את מעמדה של ישראל כמעצמת סייבר עולמית.