נעמה ינקו-גולדשטיין

שתף כתבה:

מגשרת בין סטארטאפים לענן של גוגל

בעולם ההייטק הישראלי, שבו קשרים בינלאומיים הם מפתח להצלחה, בולטת דמותה של מנהלת הפיתוח העסקי לסטארטאפים בגוגל קלאוד, האחראית על ישראל ואפריקה. בגיל 43, היא מייצגת את הגשר החיוני בין היזמות הישראלית לבין אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם.

תפקידה המרכזי

תפקידה המרכזי הוא לסייע לסטארטאפים להשתמש בכלי הענן של גוגל, תוך יצירת קשרים ארוכי טווח שעשויים להפוך אותם ללקוחות בעתיד. היא מדגישה כי תפקידה אינו שיווקי או מכירתי במהותו, אלא מתמקד בליווי הסטארטאפים משלב הרעיון, דרך הכרת הפלטפורמה של גוגל קלאוד, ועד להנגשת כלים מתקדמים בתחומי הביג דאטה ולמידת מכונה.

התחרות מול אמזון

האתגר המרכזי בתפקידה הוא התחרות מול אמזון, המובילה בשוק שירותי הענן. כדי להתמודד עם אתגר זה, היא מקפידה על נוכחות פעילה באקוסיסטם היזמי הישראלי – מבקרת בחממות, חללי עבודה משותפים, ומקיימת קשרים הדוקים עם משקיעים ומנהלי קרנות הון סיכון.

ניסיון עשיר בניתוח וליווי סטארטאפים

הרקע האקדמי שלה משלב בין מדע המדינה ויחסים בינלאומיים לבין מנהל עסקים עם התמחות במימון, שניהם מהאוניברסיטה העברית. ניסיונה המקצועי כולל תפקידים בכירים בפירמת הייעוץ דלויט ובקרן ההון סיכון מאגמה, שם צברה ניסיון רב בניתוח וליווי סטארטאפים.

ההצטרפות לגוגל

הצטרפותה לגוגל ב-2015 הייתה פריצת דרך עבור החברה, בהיותה הגיוס הראשון מחוץ לארצות הברית לתפקיד זה. היא מתארת את גוגל קלאוד כסביבה דינמית המעודדת יוזמה וחדשנות, תוך מתן מרחב לניסוי וטעייה.

חשיבותם של הקשרים הבינלאומיים בתעשיית ההייטק הישראלית

תפקידה מדגיש את חשיבותם של הקשרים הבינלאומיים בתעשיית ההייטק הישראלית. היא מהווה גשר חיוני בין היזמות המקומית לבין אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, ובכך תורמת משמעותית לקידום האקוסיסטם הטכנולוגי הישראלי בזירה הגלובלית.

אינטגרציה בין חברות ענקיות לבין סצנת הסטארטאפים המקומית

עבודתה משקפת את המגמה הגוברת של אינטגרציה בין חברות טכנולוגיה ענקיות לבין סצנת הסטארטאפים המקומית. היא מדגימה כיצד ידע מקומי, רשת קשרים ענפה, והבנה עמוקה של צרכי היזמים יכולים לשמש ככלים אסטרטגיים עבור חברות בינלאומיות המבקשות לבסס את נוכחותן בשוק הישראלי התחרותי.

סיכום

לסיכום, נעמה ינקו גולדשטיין לא רק מקדמת את האינטרסים של גוגל, אלא גם תורמת לפיתוח ולצמיחה של הסטארטאפים הישראליים, מסייעת להם להתחבר לטכנולוגיות מתקדמות ולהרחיב את אופקיהם הגלובליים. בכך, היא ממלאת תפקיד מפתח בחיזוק מעמדה של ישראל כ"אומת הסטארטאפ" ובקידום החדשנות הטכנולוגית הישראלית בזירה הבינלאומית.